Få penere tenner enn noensinne

Lag en avtale

Tannimplanteringsprosessen

Å fikse tennene bør være mest mulig komfortabelt, og vi vil gjøre alt vi kan for å hjelpe deg gjennom hele prosessen!

• KONTAKT OSS – kontakt oss via e-post eller telefon, så svarer vi innen 24 timer!
  • REIS TIL BUDAPEST – etter at du har laget en avtale, trenger du bare å bestille flybillett til og hotell i Budapest. Vi hjelper deg gjerne med å organisere turen hvis du trenger det. Transport til og fra flyplassen er GRATIS. Vi henter deg på Budapest lufthavn og kjører deg til hotellet.
  • OPPRINNELIG KONSULTASJON (dag 1) – i løpet av den uforpliktende og helt gratis konsultasjonen vil vi undersøke tennene dine og ta panoramisk røntgen.
  • EKSTRA UNDERSØKELSER (dag 1) – hvis du har oppgitt at du ønsker å få narkose under behandlingen, vil vi ta en blodprøve, urinprøve og EKG.
  • INNLEDENDE BEHANDLING (dag 2) – i denne fasen trekker vi tenner (om nødvendig), plasserer tannimplantatene og tar tannavtrykk. Du forlater klinikken med midlertidige tenner i to dager.
  • TEST AV RAMMEVERKET (dag 3) – hvis rammeverket passer, vil tannteknikeren gjøre klar tennene dine.
  • INNSETTING AV TENNER (dag 4) – du vil få tilbake tyggefunksjonen og et pent smil. Vi ber deg ta en ordentlig middag for å prøve de nye tennene.
  • KONTROLL OG FARVEL (dag 5) – vi utfører eventuelle justeringer som kreves. Sent på kvelden eller morgenen etter er du klar til å fly hjem med et perfekt smil.
  • HOLD KONTAKTEN – vi vil gjerne vite hvordan det går med deg, og det er også i din egen interesse for å beholde garantien slik at vi kan avtale kontroller i fremtiden. Det perfekte smilet ditt er den beste henvisningen vi kan få.

Tenner du alltid ville ha

Tennene våre har en rekke oppgaver i våre daglige liv. Tennenes hovedfunksjon er å bite og tygge. Fordøyelsen starter i munnen. Hvis du svelger mat som ikke er tygget ordentlig, kan det føre til mageproblemer og irregulær avføring. De spiller også en viktig rolle når det gjelder å skape lyder og ord mens vi snakker, og de gjør at ansiktene våre får fasong. Derfor er det viktig at selv én manglende tann må erstattes. Erstatning av manglende tenner gi en mye bedre virkende tannprotese, et vakrere og bedre formet ansikt og hindrer ømt tannkjøtt senere. Å mangle en eller flere tenner kan føre til at den naturlige tannstillingen forstyrres og kan føre til at de gjenværende tennene beveger seg mot tomrommet og medfører ytterligere problemer.

Fordelene med zirkoniumkroner

• ingen metaller, derfor ingen allergiske reaksjoner

• naturlig utseende

• naturlig farge

• ingen følsomhet for varme/kulde

• sterkt nok til å erstatte jeksler

• ingen misfarging forbi og over tannkjøttlinjen

• svært slitesterkt

• perfekt tilpasning takket være CAD/CAM-teknologi

• ideell for broer takket være den kraftige rammen

Tannpleie med vanlig bedøvelse

Ville det ikke vært deilig om du kunne sette deg i tannlegestolen som om det var et besøk hos frisøren? Stress- og smertefritt, trivelige minutter å se tilbake på mens tannproblemene løses. Med narkose og smertefrie tannlegeinngrep blir besøket både raskt unnagjort og helt stressfritt. Muligheten for narkose er svært viktig for tannpleie.

Mange har tannlegeskrekk og har hatt dårlige opplevelser, og foretrekker derfor å ikke gå til tannlegen eller å kun gå når det er et nødstilfelle. Narkose er til stor hjelp for disse pasientene, da det slår av alle sansene. På denne måten fjernes alt av smerter og angst.

Narkose er avhengig av en tung teknisk og profesjonell bakgrunn innen for eksempel maskiner, legemidler og godkjennelser. Alt dette er svært viktig. Disse tingene er en essensiell del av arbeidsansvaret vårt. Hvem, hvor og når er avgjørende når du skal gi narkose! Alt dette er tilgjengelig på klinikken vår.

FAQ

Smertene fra behandlingen vår er vanligvis minimale Hevelsene varierer fra pasient til pasient. Vi gir smertestillende hvis kjevene er såre.

Det er normalt ikke nødvendig med narkose. Hvis du likevel foretrekker narkose, kan vi ordne dette i samarbeid med en anestesiolog/narkose-tannlege.

Du kan spare opptil 70 % sammenlignet med norske priser, og den fem dagers behandlingstiden er hele 98 % kortere. Du trenger ikke å være borte fra jobben i mer enn én uke. Flere besøk er ikke nødvendig. For de fleste pasienter kreves det benforsterkning, bentransplantasjoner osv. for å kunne bruke innsettingsklare implantater.

95 % av de innsettingsklare implantatene våre sitter fortsatt på plass etter 10 år. Prognosen for hver enkelt pasient avhenger av individuelle faktorer: tannpleie, generell sykdom osv.

Ta kontakt med pasientkoordinatoren umiddelbart, eller eventuelt med nærmeste klinikk som bruker innsettingsklare implantater. Mobilisering (løsning) betyr som regel at benet reagerer på feilbelastning eller overbelastning.

Vi garanterer at implantatene vil være permanente (integrert i benet).
Garantiavtalen er en avtale mellom tannlegen og pasientene.

HungaroDental tilbyr livstidsgaranti på selve implantatene som festes i pasientens munn. Denne garantien gjelder ikke for vevet rundt implantatene.

Garantien vil bli redusert eller ugyldig:

• hvis god munnhygiene ikke opprettholdes
  • hvis pasienten ikke går til rutinemessig oppfølging og profesjonell tannrens minst én gang i året (faktura kreves)
  • hvis tannlegens instruksjoner ikke følges
  • hvis tannimplantatene ikke vedlikeholdes ordentlig
  • hvis det skyldes skade forårsaket av et uhell
  • ved vesentlig vektøkning eller vekttap
  • hvis det foreligger en generell sykdom som har negativ effekt på tannhelsen (for eksempel diabetes, epilepsi, osteoporose, sykdom etter stråle- eller cellegiftbehandling)

i ethvert tilfelle der en ikke kvalifisert person foretar en endring på implantatene. (det er ikke alle tannleger som utfører implanteringsprosedyrer eller har god kunnskap om implanteringsstrategier. De eneste tannlegene som kan forventes å gi tilstrekkelig rådgivning og hjelp er de som er opplært i og kvalifisert til å sette inn implantater basert på grunnleggende osseointegreringsteknikk)

Lag en avtale

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae